<<<

RATHGEBER emblémy Flexxline® | © RATHGEBER, k.s.
Flexxline® – emblémy nejen na textil | © RATHGEBER, k.s.

Flexxline® – emblémy nejen na textil

Oproti klasickému přímému tisku nebo nášivkám a výšivkám je výhodou Flexxline® 3D struktura, možnost reliéfního ztvárnění. Velice široká je i škála barev, kterou můžeme použít.

ROZHOVOR

„Textil, nábytek, prémiové obaly. Flexxline® lze skutečně využít téměř pro jakýkoli produkt“

S vedoucím obchodního oddělení Martinem Uhrincem o výhodách emblémů Flexxline® a o širokých možnostech jejich využití.

Jaké má Flexxline® výhody? A co od něj zákazníci očekávají, co si přejí?

Zákazníci obecně o technologii Flexxline® ještě moc neví. Většinou se s ní setkají až na našem webu nebo při osobní schůzce. Je to produkt, který zákazníky teprve určíme potřebovat, chtít a používat. Seznamujeme je s jeho výhodami oproti jiným produktům, se specifiky jeho použití.

Oproti klasickému přímému tisku nebo nášivkám a výšivkám je výhodou Flexxline® 3D struktura, možnost reliéfního ztvárnění. Velice široká je také škála barev – vytvořit podle vzorku dokážeme téměř jakoukoli barvu včetně stříbrně lesklé a chromově lesklé, a tím přesně ztvárnit například logo firmy. Toto ani jedna z výše jmenovaných technologií nenabízí. Úžasná je také flexibilita a pružnost materiálu. Výšivky a nášivky jsou naopak poměrně pevné a tuhé.

Další unikátní vlastnost a zároveň přednost je nově možnost kombinovat emblémy Flexxline® s NFC čipem, s RFID technologií. To konkurenční technologie určitě neumí.

Více informací o emblémech Flexxline® najdete v článku Aplikace na textil se vrací do módy. Podívejte se, proč jsou právě emblémy Flexxline® skvělou volbou.

Jak NFC čip v takovém emblému funguje? Jaké jsou možnosti jeho využití?

Využití NFC jde dvěma směry. Buďto má smysl pro výrobce (tedy pro našeho zákazníka), ve smyslu evidence a dohledatelnosti produkce, protože každý NFC čip nese unikátní sériové číslo. Anebo lze tuto technologii využít v marketingu. Do čipu lze nahrát například video s ukázkou, jak nějaká slavná osobnost výrobek používá, video s instrukcemi, jak se o produkt starat, jak ho prát, článek s tipy na cvičení a podobně. Koncový zákazník si pak jen vezme telefon, přiloží ho k emblému Flexxline® a tyto informace se mu objeví na displeji. Další možností je použít Flexxline® jako jistou pečeť kvality. Zákazník si pomocí mobilu snadno ověří, že daný produkt je originál. V čipu může být i odkaz na webové stránky, cokoli. V marketingovém světě jsou výhody NFC obrovské.

Vraťme se ještě k výhodám. Dá se Flexxline® kombinovat s jinými materiály? Například s nějakými ozdobnými prvky?

V tomto jsme jako firma trochu v plenkách. Použití různých ozdobných kamínků, flitrů a podobně testujeme. Se zákazníky také konzultujeme jejich potřeby a představy, abychom uměli tyto materiálové kombinace dotáhnout, a konkurovat tak různým aplikacím, které jsou na trhu zavedené a klienti je už znají. Mluvím o různých třpytivých kamíncích, reflexních a barevných nitích, knoflících, kovových cvočcích a podobně.

Učíme se také dělat originální a kreativní návrhy. Designová a materiálová kreativita je v tomto směru klíčová. V tomto se učíme chodit. Častěji totiž realizujeme funkční, jednoduché, elegantní a hodně vzdušné štítky v oblasti automotive, elektrotechnika atp.

Mezi aplikacemi na textil je tu i jistá konkurence z Indie, Pákistánu a Číny – hlavně v masové výrobě. Na druhou stranu v České republice a zbytku Evropy jsou zákazníci, kteří mají rádi českou výrobu, design, propracovanost, špičkovou kvalitu… A tam tato konkurence z východu úplně nehraje roli.

Jsou nějaké problémy, které u produktu Flexxline® řešíte?

Vysloveně problémy asi ne. Dost často se ale snažíme vymyslet, jak u konkrétních zakázek pro outdoorové a sportovní věci držet krok s funkčními materiály. Aby emblém vydržel déšť, sluníčko, pot. Aby nenarušoval prodyšnost materiálu. Řešíme také, jak emblém dobře aplikovat na pružné nebo impregnované materiály.

Pro jaké povrchy a materiály je produkt Flexxline® vhodný?

Pro většinu druhů oblečení: pracovní, módní, uniformy, merch nebo dresy pro sportovní kluby a jejich fanoušky. Teď budeme Flexxline® emblémy vytvářet například pro Zbrojovku Brno nebo prvoligový fotbalový klub Olomouc.

Ale nerad bych využití Flexxline® zužoval jen na oblečení. Je tu velká skupina bytového textilu pro běžné spotřebitele, ale i hotely a firmy. Ubrusy, prostírání, stínidla na lampy nebo polštáře. Flexxline® je skvěle využitelný pro nábytkáře. Výhodou je, že toto značení se dá aplikovat na díl látky ještě před tím, než se sešije. Takže nábytkáři nemusí v žádném případě přemýšlet o tom, jak tu sedačku nebo křeslo dostanu do lisu (smích). To samé platí například pro kšiltovky.

Jednou z možností je použít Flexxline® ne ve formě nažehlovací, ale samolepicí. Umíme udělat plastické a velice jemné nápisy (jako je například citát Boba Dylana nebo nápis na lahvi na obrázcích ve fotogalerii, pozn. autora). Tyto samolepicí emblémy Flexxline® jsou skvělé pro prémiová balení. My jsme v tom velmi úspěšní například u lahví šampaňského, u lahví pro další druhy alkoholu, prémiové obaly realizujeme například i pro kosmetiku. Samolepicí nápisy Flexxline® mohou působit velmi luxusně a exkluzivně také u dalších produktů. Toto nikdo další neumí. Testování samolepicí vrstvy se teď hodně věnujeme.

Flexxline® lze skutečně využít téměř pro jakýkoli obor.

Moc se mi líbí, jak všechno testujete a snažíte se to dovést k dokonalosti. Vzpomínám si například na rozhovor s designérem Rostislavem Liškou, kde bylo vidět, že Flexxline® drží krok s moderním designem. Nebo na článek o emblémech Flexxline® pro hasičské obleky DEVA, které snesou vysoký žár. Jaké zajímavé zakázky jste ještě dělali?

Emblémy Flexxline® jsme realizovali například pro skupinu PPF. Emblém doplňoval dárkové oděvy pro zákazníky. Zajímavý byl také obal na lahev likéru Jägermeister. Líbí se mi také emblémy, které jsou pojaté jako imitace kovu. Umíme vytvořit flexibilní „metalický“ nápis – chromově nebo metalicky lesklý. Tohoto efektu tiskem ani výšivkou nedosáhnete.

Jinak s testováním máte pravdu. Velice rádi spolupracujeme s firmami, které mají kreativního ducha, chtějí zkoušet nové věci a nebojí se produktově a designově experimentovat se značením svých produktů. Pokud by se taková firma ozvala, byli bychom velice rádi.