<<<

3D nerezový štítek s embosováním | © RATHGEBER, k.s.
Slunce ani déšť mu nevadí | © RATHGEBER, k.s.

Slunce ani déšť mu nevadí

U venkovních pergol, které musí odolávat rozmarům počasí, je nerezový štítek jasnou volbou.

ROZHOVOR

„Je velmi obtížné materiálu z nerez oceli něco vytknout. Má vše, co si zákazník může přát.“

S vedoucím obchodního oddělení Martinem Uhrincem o prodejním potenciálu 3D nerezových štítků.

Obchodní oddělení má často nelehký úkol, kterým je protlačit nový zajímavý produkt na trh. Čím jsou podle Vás štítky z 3D nerezi po obchodní stránce zajímavé?

Dlouhá léta jsme udržovali naše portfolio kovových 3D produktů materiálově zakonzervované. Vše se točilo kolem hliníku. Věnovali jsme se především vývoji v oblasti zušlechtění jeho povrchu. Vyšperkovali jsme ho diamantovým broušením, dokázali jsme ho potisknout mikrotiskem, předohnout nebo parciálně kartáčovat. Ale hlavním tématem byl stále hliník v různých designových modifikacích. Při úvahách, jak skupinu 3D kovových emblémů a log doplnit o další materiál, byly ve hře mosaz, měď, cín a nerez. Díky bohatým zkušenostem s vlastnostmi materiálů a možnostem využití našich technologických postupů se ukázalo, že nejlepší volbou bude právě nerez. Pádným argumentem byla i vysoká tržní poptávka po ušlechtilém a velmi odolném materiálu s přidanou hodnotou ve formě 3D tvarování. A právě výsadní vlastnosti nerezové oceli V2A jsou hlavními obchodními trumfy. Pokud k těm známým důvodům oblíbenosti nerez oceli mezi zákazníky přidáme naše technologické dovednosti ve zpracování jako jsou potisk, výsek, 3D ražení a parciální broušení, pak máme v ruce skvělého žolíka. Je velmi obtížné materiálu z nerez oceli něco vytknout. Má vše, co si zákazník může přát. Je extrémně odolný v exteriérových podmínkách, je vhodný do náročných provozů potravinářství, zdravotnictví, chemického průmyslu či automotive. A v neposlední řadě má elegantní a příjemný vzhled.

Jaké jsou nejčastější dotazy od zákazníků, kterým nabízíte nerezové štítky?

Dostáváme poměrně málo otázek ohledně vlastností materiálu. Nerezová ocel je mezi zákazníky dostatečná známá z mnoha jiných oblastí a s oblibou ji používají v soukromém životě. Vždyť kolik domácích spotřebičů nebo nářadí je vyrobeno či doplněno nerezovými funkčními a designovými prvky. Zákazníka více zajímají možnosti zpracování v konkrétních podmínkách. Proč zrovna v jeho oboru podnikání se více hodí nerezový štítek. Musíme zákazníka přesvědčit, že vše, co jsme se naučili za více než 20 let s 3D hliníkem, umíme nyní velmi efektivně využít i v případě nerezi. V tomto však máme velkou výhodu. U nerezové oceli nezačínáme, jako dříve u hliníku od nuly, ale navazujeme na naše dlouholeté zkušenosti. To nám umožňuje nabídnout zákazníkovi produkt na míru, s nímž bude spokojen.

Kde vidíte největší obchodní potenciál 3D nerezových štítků?

Největší uplatnění vidím u náročných zákazníků, kteří u svého štítku chtějí kombinovat dva zásadní a v některých případech obtížně spojitelné požadavky. Těmi jsou odolnost a vzhled. Nerez je jasnou volbou ve chvíli, když zákazník potřebuje splnit extrémně vysoké nároky na mechanickou, chemickou, teplotní a povětrnostní odolnost. A současně potřebuje designově zajímavý štítek, který je robustní nejen svými vlastnostmi, ale i svým vzhledem díky tomu, že ho dokážeme potisknout, embosovat a jinak zušlechtit. Tím se nám často daří splnit přání našich zákazníků mít produkt 2 v 1. Prodejní potenciál se v tomto kontextu přímo nabízí u výrobců exteriérových strojů a zařízení. Zajímavý jistě bude 3D nerezový štítek i pro výrobce bazénů, pergol, stínící techniky, zimních zahrad, jízdních kol, městského mobiliáře, dětských hřišť nebo zahradního nábytku. A nesmíme zapomenout ani na interiérové sanitární a kuchyňské vybavení, kde dochází k pravidelnému kontaktu s vodou a čistícími prostředky.

Do jakých odvětví se nyní Rathgeberu daří nerezové štítky prodávat?

Aktuálně je nejlepší odezva na 3D nerez z potravinářského průmyslu a dále od výrobců pergol, bran, zastřešení bazénů a kuchyňského vybavení. Je to ale velmi mladý produkt ve srovnání s našimi dalšími 3D výrobky. Takové téměř batole. Musíme mu proto pracně prošlapat cestu. Jeho čas ale určitě přijde! První realizované zakázky měly jednoznačně úspěch a díky pozitivním referencím přichází další poptávky. Technologicky pracujeme na vývoji dalších možností zušlechtění, které do budoucna štítky z nerezi ještě více zatraktivní.

V jakém oboru byste s tímto produktem rádi prorazili a proč?

Velký potenciál vidíme bezesporu v oblasti automotive. 3D loga a emblémy automobilových značek, označení prémiových modelů nebo loga prodejce vozů. A nesmíme zapomínat ani na značení pro motocykly. Odvětví automotive však vždy byl běh na dlouhou trať a požadavky jsou zde velmi tvrdé. O to více je pro nás lákavé se zde prosadit

Jako černého obchodního koně vidím všechny obory, zabývající se vybavením a zařízením pro zahrady, parky či venkovní posezení. Zde totiž nerezový štítek na první pohled zaujme pozornost, a především vydrží náročné venkovní podmínky proměnlivého počasí.