<<<

Spolupráce společnosti N.V.N. print a RATHGEBER | © RATHGEBER, k.s.
N.V.N. print s. r. o. | © RATHGEBER, k.s.

N.V.N. print s. r. o.

S N.V.N. print s. r. o. už za sebou máme okolo 20 různých projektů. To je 20 různých vinařů, pro které jsme zakázky realizovali.

SPOLUPRÁCE S KLIENTY

S RATHGEBEREM rosteme spolu.

S Naďou Villimovou, generální manažerkou společnosti N.V.N. print, o spolupráci dvou firem, objevení nového trhu a společném růstu. 

První zakázku jste s firmou RATHGEBER vytvořili v roce 2017 na jaře. O jaký štítek šlo?

Začínali jsme s etiketou Golden Age. Nebyla to jednoduchá zakázka, protože lahve, na které se tato etiketa lepila, měly upravený povrch. Byla to taková vrstva skládající se ze spousty drobných kuliček, která měla imitovat bublinky champagne. Kvůli tomu bylo obtížné etiketu na lahev připevnit. Náš zákazník tehdy vyzkoušel i další firmy, aby se dostal k nějaké zajímavé finalizaci, ale až s námi se mu podařilo docílit vkusného designu a etikety, která funguje.

Zajímavý projekt hned na začátek vlastně prověřil spolupráci z obou stran. Jestli to zvládneme, jestli na to máme trpělivost a prostředky.

RATHGEBER jste tehdy našla na internetu, že? Spolupracovala jste před tím i s jinými firmami?

Co se týče 3D etiket, tak jsem nenašla nic, co by mi vyhovovalo víc jak RATHGEBER. V podstatě jsem všechno vsadila na jednu kartu. 3D etikety se sice vyrábí v Maďarsku nebo ve Španělsku, ale těchto specializovaných výrobců je hrozně málo.

Na kolika zakázkách jste spolupracovali?

Myslím, že už za sebou máme okolo 20 různých projektů. To je 20 různých vinařů, pro které jsme zakázky realizovali.

RATHGEBER jste tehdy našla na internetu, že? Spolupracovala jste před tím i s jinými firmami?

Co se týče 3D etiket, tak jsem nenašla nic, co by mi vyhovovalo víc jak RATHGEBER. V podstatě jsem všechno vsadila na jednu kartu. 3D etikety se sice vyrábí v Maďarsku nebo ve Španělsku, ale těchto specializovaných výrobců je hrozně málo.

Na kolika zakázkách jste spolupracovali?

Myslím, že už za sebou máme okolo 20 různých projektů. To je 20 různých vinařů, pro které jsme zakázky realizovali.

Vzpomenete si, která ze zakázek byla zatím nejsložitější?

Věděli jsme, že francouzský trh nebude jednoduchý. Při objevování nového trhu se vyskytovaly problémy, které jsme museli řešit. Jednou jsme například vytvářeli nápis z FINOCHROMU. To je v podstatě tenký nerezový plíšek, který má svá omezení, co se týče lepení. Vytvářeli jsme velice dlouhý nápis – Cuvée confidentiel. Tehdy jsme ho udělali celý v jednom kuse. A protože ty etikety se nelepí na rovný podklad, ale na lahev s určitým zaoblením, měl nápis snahu se odlepovat. Navíc měl ostré hrany, mohlo dojít třeba k pořezání. Takže na řadu přišel další vývoj. Teď víme, že když se vytváří nějaký delší nápis z FINOCHROMU, je třeba nalepovat jednotlivá písmenka, nikdy ne nápis vcelku. Mezi písmenky musí být, byť neviditelná, mezírka.

Do RATHGEBERU to ani nemáte daleko, že?

Jsme firma z Vysočiny. Ale v Jihlavě máme zázemí jen pro českou klientelu. Kancelář pro francouzskou klientelu mám přímo ve Francii. 

Jak se Vám s RATHGEBEREM spolupracuje?

Chtěla bych vyzdvihnout profesionální přístup RATHGEBERU, a hlavně péči o klienta. Věnují se nám v podstatě od A až do Z. Tím pádem se s nimi cítím jistě a vím, že v nich mám perfektní zázemí a podporu. Druhá věc je kvalita výstupů. Jejich výrobky jsou vždy 100%, takže se za ně můžu postavit beze studu a s jistotou. Vím, že prodávám 100% kvalitu. 

Taky se mi líbí, že jsou ochotni se učit nové věci, rozvíjet se, investovat. Takže se v podstatě navzájem doplňujeme, hledáme společně cestu na evropský trh a navzájem si pomáháme. Současně rosteme. Je to prostě týmová spolupráce.

Zrovna jsem se chtěla zmínit o tom, že RATHGEBER se nebrání ani novým zakázkám. Když tedy zákazník vymyslí úplně novou kombinaci materiálů nebo má jiný netradiční požadavek, tak RATHGEBER neřekne „ne“. Místo toho to nejprve na malém vzorku zkusí.

Přesně. Tohle je úplně bezvadné. Toho si na nich strašně vážím. Přesně tohle je cesta ke klientům, k zadrápnutí se v Evropě i ke zviditelnění se. A taky si myslím, že i pro ně je zajímavé objevovat nové trhy. Když jsme spolu začali spolupracovat, tak etikety na lahve byly komoditou, kterou před tím nerealizovali, že? S námi tedy v podstatě pracují pro vlajkovou loď mezi nápoji, a to je champagne. Vůbec nejdražší nápoj na světě.  

Nutnost přizpůsobit se trhu a vymýšlet nové technologické postupy je nakonec vlastně výhoda. Otevírá to možnosti v dalších odvětvích – třeba těch, které vyžadují designové štítky propracované do detailů, jako to bylo právě s námi.

Mně se moc líbilo, jak jste říkala, že rostete spolu…

Je to spontánní, já to tak cítím. Jak jsem řekla, RATHGEBER je jeden z mých top dodavatelů. Jsme agentura, ne tiskárna – a proto máme dodavatelů více. Jsou to různé kartonářky, tiskárny, ale i reklamní agentury. A musím říct, že Rathgeber patří mezi mé top dodavatele. Jak říkám, mám v nich jistotu.