<<<

Redesign loga RATHGEBER | © RATHGEBER, k.s.
NÁVRH A REDISIGN LOGA

5 častých chyb při návrhu loga

Zadání výroby štítků, emblémů nebo nápisů je často posledním krokem při realizaci nového loga. A často bohužel také prvním momentem, kdy klienti přijdou na to, že jejich nové, případně nákladně redesignované logo nefunguje. Pojďte se s námi podívat na nejčastější chyby, které vznikají už při návrhu loga a ovlivňují následně jeho výrobu.

Výrobu loga usnadní precizní návrh

Moderní technologie, které ve společnosti RATHGEBER používáme, umí zázraky. Barevně potiskujeme hliníkové produkty, vyrobíme kovový nápis o tloušťce 5 setin (!) milimetru i konvexní logo, které perfektně drží na zaobleném povrchu. Nicméně špatně odvedená práce designéra znamená komplikace – a to nejen pro nás, ale především pro klienta.

Na co tedy dát pozor? Tady je 5 nejčastějších „řemeslných“ prohřešků, kterých by se měl dobrý designér vyvarovat. Vyvaroval se jich ten váš?

Pozor na logo, které…

… je příliš digitální

Odlesky, stínování, přechody. To je jen stručný výčet digitálních triků, díky kterým může i podprůměrný grafický návrh loga vypadat jako perfektní grafika. Přenést některé z efektů z obrazovky počítače do reálného světa ale není možné. A logo bez těchto „hračiček“ nefunguje.

Logo byste vždy měli navrhovat co nejjednodušší, bez digitálního „balastu“. Přídavné digitální efekty můžete použít v rámci některých aplikací loga, ale nikdy by neměly být přímou součástí designu. V RATHGEBER si umíme poradit s většinou detailů i díky našim technologiím. Podívejte se, jaké technologie tisku používáme. 

… je příliš složité

Vaši zákazníci si nejsnáze zapamatují výrazné a jednoduché logo. Čím je tvarově složitější, tím hůř je rozpoznatelné. Častou chybou je tvorba loga s mnoha malými a detailními prvky – ty vypadají efektně na velkých formátech, nicméně myslet musíte na to, že logo budete používat i v malých velikostech. Odborníci doporučují počítat s mezní velikostí už okolo 8 mm.  

… je málo detailní

Máte-li pocit, že si vzhledem k předchozímu bodu protiřečíme, hned vysvětlíme: Tuhle chybu často dělají nepříliš zkušení a nepříliš dobří designéři. Vytvoří „první nástřel“, který následně 100% nevyladí. A i drobné chyby, odchylky a nedodělky jsou potom, při samotné výrobě loga, vidět.

Nedílnou součástí tvorby loga by měl být i detailní logomanuál, který definuje, jak se logo může/nesmí používat. Definuje barvy (minimálně v systémech CMYK, RGB, PANTONE), fonty, maximální a minimální velikost, reverzní i černobílou variantu, verze pro horizontální i vertikální použití a další pravidla, díky kterým se logo a jeho používání nepromění v grafickou džungli.

… je příliš barevné

V prvním kroku by mělo logo vždy vzniknout v černobílé variantě. Jeho „dobarvení“ může následovat později. Proč? Jednak proto, že vnímání barev je velmi subjektivní a může ovlivnit výběr samotného loga. A pak také z čistě praktických důvodů: Logo zkrátka musí fungovat i v jednobarevném světě. Černobílá, respektive jednobarevná varianta najde uplatnění například při tvorbě loga pískováním nebo rytím do kovu.

… je špatně reprodukovatelné

Při návrhu loga vždy pečlivě promyslete, jaké bude jeho použití a zda nebude problém navržené logo reprodukovat na všechny předem namyšlené materiály.

V potaz berte také to, že i sebelépe navržené logo ztratí mnoho ze své kvality, pokud bude nekvalitní jeho reprodukce. A proto jsme tu my, specialisté ze společnosti RATHGEBER, kteří si s kvalitní reprodukcí bez problémů poradí. Ve fotogalerii najdete technologie a materiály, které používáme při výrobě log v podobě štítků, emblémů a nápisů. Prohlédněte si ty nejoblíbenější.