<<<

Logo TATRA Kopřivnice – různé typy | © RATHGEBER, k.s.
RATHGEBER spolupracuje se společností TATRA TRUCKS už několik let. Za tu dobu prošlo logo Tatry mnoha podobami | © Kulaté logotypy TATRA z masky kabiny

Kulaté logotypy TATRA z masky kabiny

RATHGEBER spolupracuje se společností TATRA TRUCKS už několik let. Za tu dobu prošlo logo Tatry mnoha podobami.

TATRA PRÄSIDENT

TATRA Präsident: 120 let práce a inovací

Třetí nejznámější značka mezi Čechy, druhá nejstarší automobilka na světě, hvězda Rallye Paříž Dakar. Už víte? Je to více než 120 let, co z kopřivnické Tatry vyjel první osobní automobil Präsident. Jubilejní rok 2017 se nesl ve znamení oslav. Podívejte na vozy TATRA PHOENIX Euro 6 PRÄSIDENT vyladěné do detailu, které vznikly ku příležitosti tohoto výročí.

Od kočárů a bryček k prvnímu spalovacímu motoru

Příběh Tatry se začal psát už před více než 160 lety. V té době ale ještě z výroby vycházely jen kočáry a bryčky. Ta pravá automobilová revoluce přišla až o pár desetiletí později s osobním automobilem Präsident. 

Světlo světa poprvé spatřil v roce 1897 a šlo skutečně o významný milník v automobilovém průmyslu. Tatra Präsident byl totiž vůbec první automobil se spalovacím motorem ve střední Evropě. O rok později ho potom následovalo vůbec první nákladní vozidlo na světě.

Nový Präsident: Luxus a historie v prémiové řadě

Toto významné výročí se společnost TATRA TRUCKS rozhodla oslavit opravdu mimořádně. Připravila limitovanou edici 120 těžkých nákladních vozidel TATRA PHOENIX Euro 6 PRÄSIDENT. Že jde o skutečně prémiovou řadu potvrzuje nadstandardně vylepšený interiér i exteriér kabiny. Při její konstrukci designéři mysleli na odkaz k prvním, dnes už historickým vozům Präsident.

Říká se, že žádné dvě Tatry nejsou stejné. Výjimečnost a exkluzivita dýchá také z nové řady TATRA PHOENIX Euro 6 PRÄSIDENT.

Palubní desku zdobí imitace dřeva, před sto dvaceti lety jeden z nejdůležitějších materiálů při konstrukci vozidel. Atmosférou doby dýchají také kožené sedačky a kožený multifunkční volant. Na konci 19. století by si kožený luxus mohla dovolit pouze společenská smetánka. Dnes už to ale neplatí. TATRA PHOENIX Euro 6 PRÄSIDENT s pohodlným interiérem naopak míří k širokému spektru zákazníků.

Exkluzivní detaily z rukou profesionálů

Typickým znakem nového Präsidenta je speciální odstín červeno-vínové metalízy v kombinaci s černou maskou kabiny. Barvy nebyly vybrány náhodou. Odkazují k firemním barvám Tatry. Nová řada se chlubí také exkluzivními detaily z dílny společnosti RATHGEBER, které podtrhují jedinečnost limitované edice.

Exkluzivní detaily z rukou profesionálů dodávají limitované edici punc výjimečnosti a podtrhují její význam.

Mezi ně patří logotyp – ve formě názvu Präsident v historizujícím fontu – umístěný na dveřích kabiny. Všechny tyto nadstandardní prvky jsou vyvedeny ve zlatém laku. Ve stejném barevném provedení je také logotyp obchodní řady TATRA PHOENIX EURO 6 a mimořádně též rámeček kulatého logotypu TATRA umístěného na masce kabiny. 

Auto, kterému požehnal arcibiskup

Celkem se bude po evropských i mimoevropských cestách prohánět symbolických 120 kusů automobilu TATRA PHOENIX Euro 6 PRÄSIDENT. Tento počet odkazuje právě k 120leté tradici výroby v kopřivnické továrně. 

Úplně poprvé mohli lidé tento kousek vidět v červnu 2017 na Hradčanském náměstí v Praze. Při této příležitosti automobilu požehnal arcibiskup pražského kardinála Dominika Duky. A to v našich končinách nebývá právě obvyklé. Nám nezbývá než popřát této prémiové edici štěstí také za RATHGEBER!

Historie loga aneb Kde se vzala TATRA?

Logo Čechy milované „tatrovky“ se nezměnilo už 70 let. Víte, jak vypadalo v ranných začátcích a kde se vzal název automobilky? Úplně první oficiální znak začala továrna používat v roce 1891. Společnost tehdy ještě pod názvem Nesselsdorfer–Wagenbau–Fabriks Gesellschaft kromě osobních vozů a náklaďáků vyráběla také železniční vagóny.

První změna loga přišla se změnou názvu firmy. Nápis TATRA se na vozidlech poprvé objevil v roce 1919. A kde se vzal? Podle dobových svědectví probíhaly zkušební jízdy náklaďáků z Tatranské Lomnice do Štrby. V těžkém terénu jeden z místních prohodil: „To by bylo auto pro naše Tatry!“ A název byl na světě.

Poslední předchůdce dnešní podoby loga se objevil v roce 1936 a fungoval celých 10 let. Byl velmi podobný tomu nynějšímu. Jediný rozdíl tvořilo slovo RINGHOFFER umístěné po obvodu názvu automobilky v typickém červeném kruhu. Současná podoba znaku vznikla v roce 1947. Prohlédněte si vypodobení předního logotypu umístěného na maskách kabin dnešních „tatrovek“ z dílny společnosti RATHGEBER.

Logo TATRA & RATHGEBER

RATHGEBER spolupracuje se společností TATRA TRUCKS více než 15 let. Za tu dobu prošlo logo Tatry několika podobami. Bezbarvé hliníkové logo, bylo prvním společným projektem. 

Bíločervené plastové logo v provedení lepení-plast nabídlo preciznější provedení vystouplých písmen. K Tatře se ale přeci jen víc hodí kov. Proto vzniklo chromově lesklé logo s vystouplým rámečkem. Logem s novým designem ve zlatém provedení se dnes chlubí i TATRA PHOENIX Euro 6 PRÄSIDENT.