<<<

RATHGEBER David Olejník, Odborný poradce pro Jižní Moravu | © RATHGEBER, k.s.
David Olejník | © RATHGEBER, k.s.
David Olejník

Obchodní zástupce a odborný poradce pro část Vysočiny a Jihomoravský kraj.

LIDÉ

„Produkt se štítkem musí vytvářet luxusní kombinaci“

Odborný poradce David Olejník o tom, co má na své práci rád, o štítcích pro nábytek a strukturovaném laku – novince v portfoliu společnosti RATHGEBER.

Pane Olejníku, začněme trochu netradičně. Co rád děláte, když nepracujete?

Hodně se věnuji sportu. V zimě rád vyrazím na běžky a sjezdovky, v létě pak s partou na paddleboard. To mě úplně uchvátilo, takže jsem si nedávno koupil vlastní paddleboard, se kterým jezdím na větší rybníky nebo přehrady. Taky posiluji, mám rád fitness, kolo, turistiku, prostě nesedět doma mezi čtyřmi stěnami.

Jak dlouho pracujete v RATHGEBERu a na jaké pozici jste začínal?

Od roku 2012 přesně, utíká to neskutečně rychle. Pracuji pořád na stejné pozici – jsem obchodní zástupce a odborný poradce pro část Vysočiny a Jihomoravský kraj. Rozhodně to není fádní práce, a to mi vyhovuje, protože potřebuji změny a nové podněty. V mém zaměstnání pokaždé řeším úplně něco jiného. Navštěvuji různé firmy, každý má jiné požadavky a člověk se neustále učí. To se mi na tom líbí, že se vyvíjím se svou firmou i se zákazníky. Za mě absolutní spokojenost.

Které zakázky patří mezi Vaše nejoblíbenější?

Takových zakázek je opravdu hodně a je těžké vybrat ty nejlepší. Ale jako první mi v hlavě nabíhají samozřejmě poslední realizace. Třeba novinky z nerezové oceli s možností ražby. Každá zakázka pro mě znamená radost, která mě motivuje do dalších kroků. Teď třeba v poslední době se mi líbil štítek pro firmu Walnut Wood.

O jaký štítek se jedná?

Walnut Wood je mladá firma z Uherského Hradiště nabízející úžasné produkty. Vyrábí stoly ze dřeva. Jde o takové surové „neopracované“ dřevo, turecký ořech. Stoly samy o sobě vypadají skvěle a se štítkem je to skutečně luxusní kombinace.

Zákazníkovi jsme ukázali různé vzorky. Zaměřovali jsme se hlavně na 3D hliník. Nejvíc se jim líbila novinka – tzv. strukturovaný lak. Základ štítku tvoří zlatý lesklý hliník, který je ražený. Ze štítku tak vystupuje zlatý vyražený nápis spolu s logem ve tvaru židlí. Vypadá to příjemně plasticky. Zbytek štítku je až po okraj zušlechtěný právě strukturovaným lakem v černé barvě. Na spodek jsme dodali pěnové lepidlo, aby štítky na stolech dobře držely. Právě kombinace zlaté s černou strukturou vypadá na masivu velice dobře. Skvěle doplňuje také kovové komponenty, které jsou součástí stolů. Jde z toho cítit krása, originalita a zároveň i příroda. Za mě je to jeden z top štítků v roce 2020.

Povězte mi více o strukturovaném laku. Jedná se tedy o novinku v portfoliu?

Ano. Jde o úpravu povrchu hliníkových štítků. Cílem je se tímto zušlechtěním povrchu co nejvíc odlišit od základního provedení, což je lesklá stříbrná, lesklá zlatá nebo kartáčování. Snažili jsme se vyjít zákazníkům vstříc a najít další způsoby povrchové úpravy. Výsledkem je právě strukturovaný lak, který vytváří takové krupičky, jako když kapete kapátkem. Jednoduše řečeno, strukturovaný lak má v sobě takovou hrubší strukturu. Jako když si představíte třeba brusný kotouč s takovou jemnou strukturou, tak tahle podobně to potom vypadá na povrchu hliníkového štítku ošetřeného strukturovaným lakem.

Našel byste i další příklady štítků, které společnost RATHGEBER připravila pro výrobce nábytku?

Zajímavé jsou například štítky pro společnost Every, která vyrábí luxusní postele, matrace, polštáře a vše pro zdravé spaní. Spolupráce začala v listopadu 2019. Cílem bylo vytvořit štítek pro postele a noční stolky. Kontaktoval nás hlavní grafik společnosti Every, který navrhnul nové logo. Pan jednatel si z našeho portfolia vybral lesklý ražený hliník. Na něm jsou dvě barvy – bílá a opět černý strukturovaný lak. Ten ale tentokrát nejde až do kraje. Kraje štítu jsou spolu s nápisem Every a ledním medvědem opět vyražené směrem nahoru. Zbytek nápisu je tisk bez ražby. Aby štítek dobře držel, použili jsme speciální černé lepidlo, které je určené na kůži a látky.

Jak moc je náročné skloubit více barev v jednom štítku?

To pro nás není problém, jestliže chce mít zákazník na štítku více barev, vyrobí se k tomu film a ten štítek může být vícebarevný. Nejčastěji volíme sítotisk, výsledek je pak výraznější. Pokud tam jsou nějaké barevné přechody, třeba když je logo vystínované, tak nabízíme digitální tisk.

Našel byste nějaký příklad štítku, který není zušlechtěný strukturovaným lakem, ale kartáčováním?

Napadá mě hliníkový štítek pro firmu Nábytek Duchoň, která sídlí v Jihlavě, má výborné čalouníky a design jejich sedaček je jedním slovem neskutečný. S panem Duchoněm jsme začínali spolupráci v roce 2013 se štítkem FINOCHROM®, což je chromovaný kov. Šlo o štítek o tloušťce 0,08 a rozměrech 35x10 mm s mírně zaoblenými rožky v kombinaci lesklá stříbrná s tečkovanou strukturou. U sedaček je lepší mít FINOCHROM® jako jednu plochu, aby se dal přilepit. V tomto konkrétním případě jsme použili speciální transferové lepidlo 3M 468, které má velmi silnou adhezi a dobře přilne téměř k jakémukoli povrchu.

S postupem času, jak se firma Nábytek Duchoň posouvala dopředu, přišla poptávka na další, luxusnější štítek – právě ten hliníkový. Měl za úkol držet krok s designem sedaček. Klientovi se nejvíc líbil hliník s povrchovou úpravou parciálního kartáčování. Máme několik typů různých variant kartáčování od standardních designů až po designy, které si může navrhnout sám zákazník. Takže když má zákazník vlastního designéra a pošle nám data přímo v křivkách, tak my jsme schopni podle návrhu zpracovat kartáčování zcela na míru.

Pan Duchoň si vybral z našich standardních řad. Šlo o parciální vodorovné kartáčování zleva doprava. Součástí toho štítku byla rovněž ražba, konkrétně šlo o název značky doplněný o spodní a horní linku. Cílem bylo vytvořit opravdu hezký decentní štítek, který zákazníka neruší a nemá u něj pocit „to se mi nelíbí, chci to strhnout“. A musím říct, že se to opravdu povedlo. Kombinace ražby a jedné barvy je opravdu efektní. Štítek navíc díky speciálnímu černému lepidlu na povrchu sedaček skvěle drží. Nedávno jsem se pana Duchoně ptal a říkal, že to drží na všech druzích látek i na kůži.

Pokud jsem zákazník, který by o takové štítky měl zájem, je vůbec možné Vás právě teď zastihnout a sjednat si schůzku?

Pro zákazníky teď máme zásadní novinku. Nabízíme možnost online konzultací, které si zákazník může dopředu zarezervovat. Pokud navštívíte naše stránky rathgeber.cz, tak vám tam vyjede vyskakovací okno s možností rezervace. Vy jako zákazník si můžete v kalendáři vybrat z nabídky volných termínů a následně Vám přijde do e-mailu návrh online schůzky s odborným poradcem z vašeho regionu. Mimo to na mě na webu samozřejmě najdete i e-mailový a telefonický kontakt.