<<<

3D štítek Chromotion® s emblémem a volným nápisem | © RATHGEBER, k.s.
3D štítek Chromotion® pro švýcarské horské středisko Arosa | © RATHGEBER, k.s.

3D štítek CHROMOTION ®

 je unikátní pro svoji dokonalou imitaci kovového vzhledu a tvarovou rozmanitost.

TECHNOLOGIE CHROMOTION®

„Na první pohled se zdá, že se jedná o produkt vyrobený z kovu. Až při bližším prozkoumání zjistíte, že jde o plast“

S projektovým manažerem Martinem Dobešem jsme se bavili o unikátní technologii CHROMOTION®, díky níž můžeme vyrábět  trojrozměrné plastové štítky a volné nápisy, imitující svým vzhledem kov.

Jak dlouho se RATHGEBER věnuje výrobě značení technologií CHROMOTION®?

Já jsem u úplného začátku CHROMOTION® osobně nebyl, ale s touto italskou technologií jsme v Rathgeberu začínali v roce 2004. Byl u toho kolega a současný vedoucí výrobního oddělení CHROMOTION® Marian Satorie. Z pozice přípraváře výroby jsem se produktu CHROMOTION® začal aktivně věnovat v roce 2007.

Čím je CHROMOTION® oproti ostatním plastovým produktům specifický?

CHROMOTION® je specifický tím, že pro jeho výrobu potřebujeme také speciální nástroj. Ten je originální a nezaměnitelný pro každý projekt. Nástroj dává výslednému štítku či volnému nápisu jeho velikost a tvar.  Když pak zákazník chce zakázku opakovat, tak lze tento nástroj znovu použít.

Jaké jsou hlavní přednosti produktu CHROMOTION®?

Hlavní přednost produktu CHROMOTION® je v tom, že ačkoliv se jedná o plast, dokáže imitovat kovový vzhled. Další velkou předností je velká volnost, pokud jde o tvar, velikost, potisknutelnost, lepivost a celkové provedení štítku. Ten si můžete představit jako sendvič vyrobený až z osmi různých vrstev materiálů. Nahoře je estetická vrstva, která určuje, jak bude štítek vypadat. Pak následuje vnitřní vrstva určující výšku a tvar. A konečně dole je vrstva lepidla.

S jakými zajímavostmi ses u nových projektů setkal?

Každý projekt je zajímavý pokaždé něčím jiným. Někdy řešíme lepivost, někdy speciální tisk, někdy jde o nestandardní velikosti, popř. tloušťky. Zajímavé jsou rovněž projekty implementací RFID-technologie do CHROMOTION® štítku. Rozmanitost projektů a poptávek zákazníků je opravdu hodně široká.

Existují nějaká omezení ve výrobě, na které je třeba zákazníky u nových projektů upozornit?

Jako všechno, tak i CHROMOTION® má svoje omezení. Mezi nejčastější omezení, na která musíme zákazníky upozorňovat, je celková výška štítku. Ta je částečně závislá na provedení a celkové velikosti štítku.  Za jakousi hraniční výšku můžeme obecně považovat přibližně 2 mm. Další zásadní omezení je v minimální šířce kontury. Toto omezení je přímo závislé na jednotlivých typech provedení a zvoleném materiálu. Pohybuje se v rozmezí 1–5 mm.

Kam lze produkt CHROMOTION® ještě posunout?

Hodně těžká otázka. Aktuálně se hodně řeší PVC-Free varianta CHROMOTION®. To by byl a věřím, že brzy bude, velký posun. Pokud máme posunout celkový vzhled a efekt štítku, tak určitě za zmínku stojí častější použití struktur, mikrotisku, popř. kombinaci CHROMOTION s ostatními produkty. V minulosti jsme takto například pro luxusní šampaňské zkombinovali samolepicí emblém s kusem křišťálového kamínku. Myslím, že právě netradičními kombinacemi by se mohla ubírat blízká budoucnost štítků CHROMOTION®.