<<<

Hliníkový štítek od RATHGEBER | © RATHGEBER, k.s.
3D hliníkový štítek pro klavíry PETROF | © RATHGEBER, k.s.

3D hliníkový štítek pro klavíry PETROF

Stejně jako klavíry jsou dokonalé i erby, které svou podobu nezměnily po více než 100 let. A RATHGEBER měl tu čest dostat jejich výrobu pod svá křídla.

ERB SPOLEČNOSTI PETROF

PETROF: tradice, historie a sláva v erbu starém více
než 100 let

Od chvíle, kdy Antonín Petrof postavil vůbec první klavír pod světoznámou značkou nesoucí jeho jméno, uplynulo už více než jedno a půl století. Společnost, na jejíž klavíry hrál třeba František Josef I. nebo Paul McCartney, si však zachovala svou tvář i po letech. Vidět je to nejen na nenapodobitelné kvalitě klavírů a pianin, ale i na těch nejmenších detailech. Mezi ně patří i erby, které svou podobu nezměnily po více než 100 let. A RATHGEBER měl tu čest dostat jejich výrobu pod svá křídla.

Zlatá barva: symbol luxusu a výjimečnosti

V době, kdy vznikala společnost PETROF, se v ulicích proháněly kočáry tažené koňmi, dámy nosily dlouhé objemné šaty s volány a české země měly být součástí Rakousko-Uherska ještě celých 54 let. Z druhé poloviny 19. století pochází také návrh erbu společnosti. Pokud byste dnes hledali nádherný erb starý více než 100 let, našli byste ho na stejném místě jako před lety – na vrchní straně litinového rámu většiny klavírů a pianin PETROF. 

Přehlédnout ho je téměř nemožné. Ražený hliníkový štítek vyniká lesklou zlatou barvou a precizním zpracováním. Že štítek získal právě tuto barvu není náhoda. „Zlatá patří neodmyslitelně k našemu oboru. Však i většina kovových prvků v pianě má právě tuto barvu, stejně jako tomu bylo již v devatenáctém století. Zároveň je to samozřejmě barva luxusu a výjimečnosti,“ vysvětluje Adam Prousek, ředitel marketingu a inovací ve společnosti PETROF.

K počátkům společnosti odkazuje také malý znak s korunkou, který štítku dominuje. I tento drobný detail spatřil světlo světla poprvé před více než 100 lety. Jestli vybral červenou a zelenou barvu stejně jako bílá písmena A, P a černobílou klávesnici do znaku sám Antonín Petrof, nebo jeho synové, se dnes už neví. Jisté však je, že současné vedení – již pátá generace rodiny Petrof – tento výběr ctí a používá ho i nadále. 

Erb, který hravě zvládne klima na pěti kontinentech 

Zadání bylo na první pohled jednoduché: vyrobit štítek, který se bude výborně vyjímat na nástrojích PETROF, přispěje k jejich jedinečnému vzhledu a odkáže na dlouhou historii firmy a její zakladatele. Požadavky na design a řemeslnou zručnost však nebyly to jediné, na čem záleželo. „Vzhledem k tomu, že své výrobky vyvážíme do 65 zemí na 5 kontinentech, je nezbytností také odolnost štítků, tedy aby obstály i v těch nejnáročnějších klimatických podmínkách,“ dodává za PETROF Adam Prousek.

I proto volba padla na hliník – materiál, který odolá extrémním teplotám, vysoké vzdušné vlhkosti i náročným povětrnostním podmínkám. „Naše nástroje putují také do zemí s výrazně odlišnými klimatickými podmínkami, a proto sami provádíme náročné klimatické zkoušky různých součástí piana, včetně použitých laků či lepidel. Potvrdilo se nám, že jít cestou raženého hliníkového štítku je správná volba. Navíc možnost ražení přinesla lepší estetický efekt znaku. Proto právě přecházíme na toto provedení i u jiných štítků, které pro nás vyrábí firma RATHGEBER,“ dodává Adam Prousek.

Kromě čistě praktických důvodů tu svou roli hrají také očekávání zákazníků a zaběhnuté tradice ve výrobě. K stavění klavírů totiž patří už od začátku kov a dřevo, a vůči všem plastovým součástkám tak v tomto oboru panuje značná nedůvěra. 

Štítek pro PETROF odráží tradici, historii a slávu rodinné firmy 

Společnost, která přežila Rakousko-Pruskou válku i znárodnění podniku v roce 1948, po navrácení do rukou Petrofů dodnes pokračuje v poctivém řemesle a rodinné tradici. A právě tuto skutečnost odráží i zmíněný erb z dílny RATHGEBER. „Měl by evokovat tradici, historii a slávu rodinné firmy PETROF. Také proto jsme do něj graficky zasahovali v průběhu času pouze minimálně a stále ctíme jeho historický vzhled,“ uzavírá Adam Prousek.